Pytanie

Cierpię na nawracające hemoroidy.

Cierpię na nawracające hemoroidy. Lekarz zalecił mi diosminę 2x dziennie po 500 mg. Dotychczas brałem lek Diosminex. 2 miesiące temu farmaceuta zaproponował mi Diosminę Total (450 mg diosminy, 50 mg hesperydyny). Nie przeczytałem ulotki - mój błąd, poza tym dostałem dwa listki bez opakowania i sądząc, że tak trzeba przez miesiąc czasu brałem 2 tabletki dziennie (w końcu lekarz kazał brać 1000mg dziennie), zaś zalecana dawka okazało się to 1 kapsułka dziennie. Po kilku tygodniach pojawiło się uczucie pieczenia w różnych częściach ciała (także w głowie) oraz bóle mięśniowe w nogach. Innych objawów nie mam. Od trzech tygodni nie biorę już tego leku. Czy mam zatem powody do obaw? Czy długotrwałe branie hesperydyny w dawce 2 razy większej niż zalecana zagraża mojemu zdrowiu? Jakie badania powinienem wykonać, by wykryć ewentualne nieprawidłowości? Pozdrawiam, Mariusz.

Odpowiedzi
Kategorie: Hemoroidy

Odpowiedź

  1. Unknown
    17. Listopad 2017.

    Dzień dobry

    To naturalny produkt, więc z pewnością nie zagraża zdrowiu, a jeśli chodzi o te nieprzyjemne objawy, był to tylko efekt uboczny. Proponuję przez jakiś czas nie stosować leku, a potem brać 1 kapsułkę dziennie. Zalecam również miejscowe stosowanie kremu o właściwościach osłaniających i ściągających-Sudocrem.
    Jeśli jednak dolegliwości nie będą ustępowały lub będą jeszcze bardziej uciążliwe, powinien pan zdecydować się na operacyjne usunięcie hemoroidów.
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia


    Z poważaniem
    dr Podlupszki Cs.

Pytanie

Jęsli zjem coś ciężkiego skurcze nasilają się

Witam. Od ponad roku mam dolegliwość związaną ze skurczami w środkowej, dolnej części klatki piersiowej oraz pod żebrami. Dodatkowo mam uczucie ucisku szyi (pod jabłkiem Adama z lewej i prawej strony) oraz niekiedy ból pleców pomiędzy łopatkami. Jakiś czas temu miałem krwawienie z odbytu. Lekarz ogólna zdiagnozowała (bez badania) żylaki odbytu. Pomyślałem ok. Przyjmowałem czopki ziołowe plus inne leki. Krwawienie wystąpiło 3 razy. 2 razy przed zażyciem leków, raz po zakończeniu kuracji. Na szczęście już 2 miesiące nie mam tych objawów, choć ostatnio podczas mycia się wyczułem małą krostę na zakończeniu odbytu. Stolec mam koloru żółtego z widocznymi resztki jedzenia, szczególnie pestkami. Niekiedy jego kształt jest cienki, innym razem kształt normalny ale konsystencja nie zbita i nie jednolita. Jęsli zjem coś ciężkiego skurcze nasilają się. Nie jest to ból ale strasznie przeszkadzające w życiu codziennym ruchy wnętrzności. Dodam, że ostatnio piję więcej wody- rano na czczo 0,6 l potem 1,5l (ok. miesiąca) i to nie pomaga. Proszę o pomoc w tej sprawie. Czuję się bardzo niekomfortowo oraz dokuczają mi te skurcze. Dziękuję.

Odpowiedzi
Kategorie: Biegunka

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    11. Październik 2016.

    Dzień dobry
    Według mnie problemy mogą być wywołane nieprawidłową funkcją woreczka żółciowego lub trzustki, przyczyną tych częstych skurczów i bólu brzucha może być również przepuklina żołądkowa. Należy przede wszystkim skonsultować się ze swoim lekarzem w celu przeprowadzenia dokładnych badań: konieczne będzie USG jamy brzusznej, w przypadku negatywnego wyniku dodatkowo badania gastroenterologiczne. Może pan spróbować przeprowadzić kurację oczyszczającą i jeśli za tymi objawami nie kryją się żadne poważne dolegliwości, znaczna poprawa zdrowia może nastąpić również po detoksykacji.

    Z poważaniem

    dr Podlupszki Cs.


Pytanie

zauwazylem na papierze toaletowym krew

Dzien Dobry od3 tni po wyproznieniu sie zauwazylem na papierze toaletowym krew za kazdym razem tak jest prosze o porade

Odpowiedzi
Kategorie: Hemoroidy

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    27. Czerwiec 2016.

    Dzień dobry

    Czy ta krew jest tylko na papierze toaletowym, albo powleka pasemkami kał lub jest obecna w wodzie obok stolca? czy stolec jest twardy lub miękki?  

     

    Z poważaniem

    dr Podlupszki Cs.

Pytanie

.....zobaczyłam w muszli klozetowej krew a na stolcu ciemny skrzep.

Witam ciepło, Kilka miesięcy temu po wypróżnieniu zobaczyłam w muszli klozetowej krew a na stolcu ciemny skrzep. Było to jednorazowe wypróżniam sie regularnie 1-2x dziennie nic mnie nie boli. Kilka tyg. Temu mialam robione usg brzucha i wszystko ok. Jakies miesiąc temu usg dopochwiowe i tez wszystko wporządku co mogło być przyczyną? Dodam że czasem odczuwam delikatny świąd w odbycie. Dziękuję!

Odpowiedzi
Kategorie: Hemoroidy

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    28. Maj 2016.

    Dzień dobry

    Prawdopodobnie ma pani hemoroidy, które czasem krwawią -stąd ta krew w stolcu i swędzenie w okolicy odbytu. Powinna pani zgłosić się do swojego lekarza lub kupić sobie w aptece jakiś dobry preparat przeciw hemoroidom.
     

    Z poważaniem

    dr Podlupszki Cs.