Pytanie

Ostatnio zacząłem odczuwać dziwne napięcie, które trwa bez przerwy jakbym napinał ciągle zwieracze

Dzień dobry, Mam 29 lat, dużo pracuję przy komputerze, mam dolegliwości związane z odbytem. Przez kilka miesięcy odczuwałem pieczenie po wypróżnieniu, stosowałem czopki i pomagało, niestety po kilku dniach znowu wracało. Ostatnio zacząłem odczuwać dziwne napięcie, które trwa bez przerwy jakbym napinał ciągle zwieracze. Nie mam zaparć, mam regularny stolec. Nie odczuwam bólu, lecz jest to znaczny dyskomfort. Nie mogę siedzieć za długo, bo czuję mocniejsze napieranie. Pomaga chodzenie, gdyż nie jest to aż takie intensywne. Pozdrawiam

Odpowiedzi
Kategorie: Hemoroidy

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    28. Marzec 2018.

    Dzień dobry
    Prawdopodobną przyczyną opisanych przez pana dolegliwości może być szczelina odbytu, schorzenie to charakteryzuje się pęknięciem błony śluzowej odbytu. To druga po hemoroidach pod względem częstości występowania choroba końcowego odcinka przewodu pokarmowego. Głównym objawem może być silny ból podczas wypróżniania, z towarzyszącymi zaparciami i krwawieniami.
    Powinien pan zgłosić się do swojego gastroenterologa, który przeprowadzi specjalne badania, które potwierdzą lub wykluczą obecność szczeliny w kanale odbytu.

    Z poważaniem,

    dr Csaba Podlupszki 

Pytanie

Cierpię na nawracające hemoroidy.

Cierpię na nawracające hemoroidy. Lekarz zalecił mi diosminę 2x dziennie po 500 mg. Dotychczas brałem lek Diosminex. 2 miesiące temu farmaceuta zaproponował mi Diosminę Total (450 mg diosminy, 50 mg hesperydyny). Nie przeczytałem ulotki - mój błąd, poza tym dostałem dwa listki bez opakowania i sądząc, że tak trzeba przez miesiąc czasu brałem 2 tabletki dziennie (w końcu lekarz kazał brać 1000mg dziennie), zaś zalecana dawka okazało się to 1 kapsułka dziennie. Po kilku tygodniach pojawiło się uczucie pieczenia w różnych częściach ciała (także w głowie) oraz bóle mięśniowe w nogach. Innych objawów nie mam. Od trzech tygodni nie biorę już tego leku. Czy mam zatem powody do obaw? Czy długotrwałe branie hesperydyny w dawce 2 razy większej niż zalecana zagraża mojemu zdrowiu? Jakie badania powinienem wykonać, by wykryć ewentualne nieprawidłowości? Pozdrawiam, Mariusz.

Odpowiedzi
Kategorie: Hemoroidy

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    17. Listopad 2017.

    Dzień dobry

    To naturalny produkt, więc z pewnością nie zagraża zdrowiu, a jeśli chodzi o te nieprzyjemne objawy, był to tylko efekt uboczny. Proponuję przez jakiś czas nie stosować leku, a potem brać 1 kapsułkę dziennie. Zalecam również miejscowe stosowanie kremu o właściwościach osłaniających i ściągających-Sudocrem.
    Jeśli jednak dolegliwości nie będą ustępowały lub będą jeszcze bardziej uciążliwe, powinien pan zdecydować się na operacyjne usunięcie hemoroidów.
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia


    Z poważaniem
    dr Podlupszki Cs.


Pytanie

Jęsli zjem coś ciężkiego skurcze nasilają się

Witam. Od ponad roku mam dolegliwość związaną ze skurczami w środkowej, dolnej części klatki piersiowej oraz pod żebrami. Dodatkowo mam uczucie ucisku szyi (pod jabłkiem Adama z lewej i prawej strony) oraz niekiedy ból pleców pomiędzy łopatkami. Jakiś czas temu miałem krwawienie z odbytu. Lekarz ogólna zdiagnozowała (bez badania) żylaki odbytu. Pomyślałem ok. Przyjmowałem czopki ziołowe plus inne leki. Krwawienie wystąpiło 3 razy. 2 razy przed zażyciem leków, raz po zakończeniu kuracji. Na szczęście już 2 miesiące nie mam tych objawów, choć ostatnio podczas mycia się wyczułem małą krostę na zakończeniu odbytu. Stolec mam koloru żółtego z widocznymi resztki jedzenia, szczególnie pestkami. Niekiedy jego kształt jest cienki, innym razem kształt normalny ale konsystencja nie zbita i nie jednolita. Jęsli zjem coś ciężkiego skurcze nasilają się. Nie jest to ból ale strasznie przeszkadzające w życiu codziennym ruchy wnętrzności. Dodam, że ostatnio piję więcej wody- rano na czczo 0,6 l potem 1,5l (ok. miesiąca) i to nie pomaga. Proszę o pomoc w tej sprawie. Czuję się bardzo niekomfortowo oraz dokuczają mi te skurcze. Dziękuję.

Odpowiedzi
Kategorie: Biegunka

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    11. Październik 2016.

    Dzień dobry
    Według mnie problemy mogą być wywołane nieprawidłową funkcją woreczka żółciowego lub trzustki, przyczyną tych częstych skurczów i bólu brzucha może być również przepuklina żołądkowa. Należy przede wszystkim skonsultować się ze swoim lekarzem w celu przeprowadzenia dokładnych badań: konieczne będzie USG jamy brzusznej, w przypadku negatywnego wyniku dodatkowo badania gastroenterologiczne. Może pan spróbować przeprowadzić kurację oczyszczającą i jeśli za tymi objawami nie kryją się żadne poważne dolegliwości, znaczna poprawa zdrowia może nastąpić również po detoksykacji.

    Z poważaniem

    dr Podlupszki Cs.

Pytanie

zauwazylem na papierze toaletowym krew

Dzien Dobry od3 tni po wyproznieniu sie zauwazylem na papierze toaletowym krew za kazdym razem tak jest prosze o porade

Odpowiedzi
Kategorie: Hemoroidy

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    27. Czerwiec 2016.

    Dzień dobry

    Czy ta krew jest tylko na papierze toaletowym, albo powleka pasemkami kał lub jest obecna w wodzie obok stolca? czy stolec jest twardy lub miękki?  

     

    Z poważaniem

    dr Podlupszki Cs.