Pytanie

Dość często mam biegunki

Dzień dobry. Od kilkunastu lat zmagam się z chorobą jelit. Byłem u wielu lekarzy. Stan się poprawił, ale w dalszym ciągu nie jest zadowalający. Dość często mam biegunki, szczególnie przed ważnymi wydarzeniami. Często zdarzają się rano, ale również i po południu czy wieczorem. Robiłem gastroskopie i kolonoskopię. Wyniki dobre. 8 lat temu w Poznaniu robiłem tekst na nietolerancję i wyszła mi nietolerancja na gluten i laktozę. Stosuję więc dietę. Jest lepiej, ale mimo wszystko czasami biegunki wracają. Dużo spożywał ziól, takich jak quecor, urtix, czarny bez, rumianek, melisa, calperos, cynarex, sylimarol. Ostatnio robiłem w Poznaniu badania na flore bakteryjną. Wyszło mało dobrych bakteri, dlatego od 4 miesięcy biorę przepisane probiotyki: Symbiolact comp., symbioflor2, symbio intest. Pomimo tego nie ma znaczącej poprawy. W związku z tym, co napisałem chciałem zapytać, co jeszcze mogło by być przyczyna moich dolegliwości?

Odpowiedzi
Kategorie: Biegunka

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    27. Czerwiec 2018.

    Witam

    Z opisanych przez pana dolegliwości wnioskuję zaburzenia flory bakteryjnej jelit. Probiotyki są niezbędne, ale nie wszystkie probiotyki zawierają odpowiednie szczepy bakterii. Badania potwierdziły, że niektóre szczepy wydają się bardziej efektywne niż inne w leczeniu poszczególnych schorzeń. Warto zwrócić uwagę, aby probiotyk posiadał system uwalniania jelitowego. Skuteczne szczepy w przypadku nawracającej biegunki to Lactobacillus rhamnosus GG, Lactobacillus acidophilus oraz Lactobacillus bulgaricus, niezmiernie ważna jest również ilość komórek danego szczepu w jednej kapsułce. Zalecam stosowanie Synbiotyku (połączenie probiotyku z prebiotykiem) firmy Natural Swiss. Preparat ten po zastosowaniu u moich pacjentów przyniósł niezmiernie korzystne rezultaty.

    Z poważaniem

    dr Csaba Podlupszki

Pytanie

Leki spowodowały u mnie biegunkę

Szanowny panie doktorze! Mam 22 lata, niedawno miałam zapalenie dróg oddechowych i musiałam brać antybiotyki konkretnie był to lek Cefzil. Już po kilku dawkach leku wystąpiła u mnie biegunka. Stolec był śluzowaty, czasem krwawy, zmieniłam dietę (sucharki, kleik ryżowy, banany), to znaczy, że spożywam tylko te produkty , które można spożywać przy biegunce. Schudłam kilka kilogramów, do toalety chodzę 3-4 razy dziennie, bardzo mnie niepokoi konsystencja i krew w stolcu. Podobne problemy już miałam dwa lata temu, ale wówczas to szybko ustąpiło, czy to może być jakiś stan zapalny? Wiem, że będę musiała pójść do lekarza, ale boję się, że będzie chciał mi zrobić kolonoskopię, ale tego badania bardzo się boję. Mam silny niedobór żelaza i anemię. Zastanawiam się, czy to nie może być powód. Nie chcę myśleć o niczym poważniejszym. Proszę mi powiedzieć, co to może być? Czy powinienem się bać? Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc! Zrozpaczona Brygida G.

Odpowiedzi
Kategorie: Biegunka

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    26. Kwiecień 2018.

    Szanowna pani!

    Według mnie cały problem spowodowały antybiotyki.

    Jeśli pani stan zdrowia się nie poprawi, będzie trzeba wykonać badania próbki kału w kierunku toksyn  Clostridium difficile

    Do tego czasu zalecam przyjmowanie probiotyków.

    Z poważaniem

    dr Csaba Podlupszki

     

Pytanie

przy ostatnim wypróżnianiu zauważyłem u siebie krew na papierze

Witam mam taki problem, są takie dni że nie wypróżniam sie nawet kilka ale nastepnie jednego dnia chodze kilka razy przy ostatnim wypróżnianiu zauważyłem u siebie krew na papierze toaletowym od jakiegoś czasu. Ostatnio nawet zauwazyłem kilka kropel krwi w muszli. Dodam że jakis rok temu spożywałem dość duzo piwa ale od roku zdarza sie to bardzo rzadko. Starqam sie odzywiać normalnie, bez fast foodów. Mam 26 lat, co może być przyczyną, i czy to może zostać wykryte na komisji wojskowej. Ponieważ zamierzam sie ubiegać do wojska. Pozdrawiam

Odpowiedzi
Kategorie: Biegunka

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    23. Marzec 2018.

    Dzień dobry

    Jakiekolwiek zmiany w stolcu, krew, śluz, zmiana konsystencji a nawet cyklu wypróżnień mogą być ważnymi sygnałami rozwijającej się choroby. Zalecam więc odwiedzić swojego lekarza, który skieruje na odpowiednie badania.

    Z poważaniem,

    dr Podlupszki Cs

     

Pytanie

Dopadają mnie bóle brzucha, wzdęcia, biegunki naprzemiennie z zaparciami.

Witam, mam problem od dłuższego czasu (pół roku). Dopadają mnie bóle brzucha, wzdęcia, biegunki naprzemiennie z zaparciami. Pojawiły się problemy z prawidłowym miesiączkowaniem, zbyt długie, mało obfite krwawienia. Pod względem ginekologicznym wszystko jest w porządku. Odstawiłam mleko i kawę. Nie piję i nie palę. Od kilku lat choruję na Hashimoto. Jestem pod opieką specjalisty i z wynikami tarczycy też jest ok. Życie bez stresu nie jest mi obce, ale myślę, że nie aż w takim stopniu, aby wywołać chorobę. Nie wiem gdzie dalej szukać pomocy tak, żeby zlokalizować przyczynę.

Odpowiedzi
Kategorie: Biegunka

Odpowiedź

  1. Dr. Podlupszki
    dr Podlupszki Csaba Gastroenterolog
    23. Styczeń 2017.

    Dzień dobry

    Nie podała pani swojego wieku, ale bez dokładnych badań też trudno określić przyczynę. Powinna pani odwiedzić gastroenterologa lub spróbować przeprowadzić kurację oczyszczającą korzystając z naturalnych preparatów ziołowych.

    Z poważaniem

    dr Podlupszki Cs.